Goochelaar gezocht ? In dit artikel van “Goochelaar legt uit” ga ik u vertellen over wat een goochelaar kan betekenen in uw marketingmix. Wat kan een goochelaar nou doen voor om mijn leads/sales te verhogen? Daar komt u achter als u dit artikel heeft gelezen.
Steeds vaker komen kleine, maar ook grote, bedrijven er achter hoe zij met magic aan meer leads kunnen komen. Maar ook hoe men, bijvoorbeeld op een beurs, een potentiële klant ontvankelijk kunnen maken met iets zo eenvoudig als een goocheltruc. Of beter gezegd, ogenschijnlijk eenvoudig.

De afgelopen jaren heb ik regelmatig op beurzen gestaan om ervoor te zorgen dat de mensen de stand niet voorbij lopen maar voor de verandering eens stil blijven staan om, in mijn geval, naar een leuke show te kijken. In één van mijn eerdere artikelen heb ik het ook al eens ter sprake gebracht, goochelen is al honderden jaren oud, maar het blijft intrigerend om ernaar te kijken, of om er deelgenoot van te zijn.

Tarieven ontvangen

Van doorlopers naar een verkoopgesprek

Als u wel eens op een beurs geweest bent herkent u vast wel de stands waar u op een vervelende wijze wordt aangesproken om vervolgens te zeggen dat u geen interesse hebt in hun product of dienst. Het kan makkelijk zijn dat u wel een raakvlak hebt met hetgeen wat daar aangeboden wordt in die stand maar de manier waarop u staande wordt gehouden stelt het verdedigingsmechanisme in werking wat te vergelijken is met een hoge muur waar geen enkele verkoper doorheen kan komen.
Met andere woorden, u loopt door!

Hoe kan een goochelaar op een beurs er nou voor zorgen dat men in zo’n geval niet doorloopt maar juist wel in gesprek komt met het standpersoneel? Heel simpel, zet een goochelshow neer bij uw beurs-stand en een goede goochelaar weet met een ludieke presentatie de aandacht van de bezoekers te trekken, zij blijven vervolgens even staan kijken omdat het niet direct op hen gericht is. Tijdens de presentatie ontstaat er een opstopping in het gangpad en dan gebeurt het!
Wanneer de show gaande is en uw bedrijf wordt op een ludieke manier gepresenteerd, gaat het standpersoneel achter het publiek staan! Op het moment dat de show wordt afgesloten pakken de mensen van de stand het over en vragen aan de mensen, die op dat moment met een big-smile vertwijfeld staan te kijken, “Snapt u dat nou? Ik sta hier nou al de hele dag te kijken maar heb nog altijd geen idee hoe het werkt! Ik zal me overigens even voorstellen…”.
U voelt het al…men bevindt zich nu in een verkoopgesprek…het kan natuurlijk zijn dat de personen die aangesproken worden niet van waarde zijn voor het bedrijf maar daar bent u zo achter. Is er wel een raakvlak dan is er direct een goede kapstok om het gesprek aan op te hangen…namelijk de show die zojuist is vertoond.

Dat is de methode die zeer effectief werkt wanneer u een goochelaar inhuurt voor tijdens uw aanwezigheid op een beurs. De beurs-act die ik inmiddels al een aantal jaren uitvoer heeft op deze manier een duidelijke meerwaarde voor mijn opdrachtgevers, stelt u zich eens voor dat u altijd een volle stand heeft en ook nog meer leads dan uw concurenten.

Zeg nou zelf, daarvoor staat u toch op de beurs?