Succes op de beurs! Het valt als bedrijf vandaag de dag niet mee om je te onderscheiden van de concurrentie. Jezelf als bedrijf in de spotlights plaatsen is belangrijker dan ooit. Want aandacht is omzet, zo werkt het nu eenmaal vaak.

Tarieven ontvangen

Het is de kunst om bezoekers naar jouw stand te “lokken”, ze hier vast te houden en dan toe te slaan.

succes op de beursJe ziet dan ook dat veel bedrijven ludieke acties hebben op voornamelijk social media. De actie op zich is vaak maar bijzaak, want het uiteindelijke doel is meestal het vergroten van marktaandeel en naamsbekendheid. Hier heb je namelijk ook op langere termijn iets aan.

Succes op de beurs

Als je als bedrijf op een beurs staat, dan wil je succes op de beurs en dan moet je het moment pakken…om het maar eens populair te zeggen. Het is de kunst om de bezoekers naar jouw stand te “lokken”, ze hier vast te houden en dan toe te slaan. Toen ik meer dan tien jaar geleden aan de slag ging als professioneel goochelaar wist ik niet dat ik regelmatig gevraagd zou worden voor een zogenaamde beursshow. Een leuke en interactieve goochelshow of een optreden als illusionist trekt altijd belangstelling. Zeker anno nu, want goochelen is nog nooit zo populair geweest als nu.

Andere tak van sport

Een beursshow geven is duidelijk iets anders dan optreden tijdens een feest. Je hebt je als illusionist aan verschillende afspraken te houden en je moet rekening houden met het bedrijf dat je heeft ingehuurd.

Voor succes op de beurs kent een beursshow dan vaak een vaste procedure die er als volgt uitziet:

  • De beursgangers worden “warm” gemaakt voor een spectaculair optreden. Meestal staan de tijden waarop ik mag optreden aangegeven. Het leuk hiervan is dat je echt ziet dat mensen hier rekening mee houden en vaak hun plannen hierop aanpassen.
  • Vervolgens krijgen de bezoekers een korte uitleg over het bedrijf of een specifiek product. Dit heet in vaktermen een “elevator pitch”. Deze mag niet te lang duren, want in dit geval gaat de show nog voor. De beursbezoekers komen hier immers niet voor een te lange presentatie want dat zorgt ervoor dat mensen weglopen.
  • Het hoogtepunt voor mij, want nu kom ik (eindelijk :D) in beeld. Ik maak mijn opwachting en geef een show waarbij ik natuurlijk de bedrijfsnaam of de producten/diensten van mijn opdrachtgever centraal stel.
  • Einde show en nu komt het erop aan voor de dames en heren vertegenwoordigers! Zij moeten het publiek opvangen en verder zien te interesseren voor het bedrijf, product of dienst.

Succes op de beurs voor iedereen

goochelaar prijzenHet draait natuurlijk allemaal om de wensen van mijn opdrachtgever. Maar dat wil niet zeggen dat ik geen interactieve show mag geven. In tegendeel! Beursbezoekers zijn heel divers qua karakter.

Je hebt allerlei soorten bezoekers:

  • Serieuze gasten
  • Dagjes mensen
  • Concurrenten
  • Leveranciers

Uiteraard pik ik een aantal mensen uit het publiek om mij te assisteren bij de demonstraties, meestal hilariteit alom!

Wanneer ik na afloop van een show zelf over de beursvloer loop en mensen hoor napraten over de show en over het bedrijf, dan weet ik dat mijn optreden voor iedereen een succes was.