goochelaar-logo

8 Tips voor een Succesvolle bedrijfsborrel

Delen

professionele goochelaar

Succesvolle bedrijfsborrel organiseren? De bedrijfsborrel is weer helemaal terug van weggeweest. Nee, hiermee bedoel ik niet het drankje dat je met een paar collega’s op de vrijdagmiddag drinkt om het weekend in te luiden.

Wikipedia noemt het woord “borrel” een informele aanduiding voor een standaardglas met sterke drank.

Bedrijfsborrel

Een bedrijfsborrel is meer dan dit en bedoeld voor alle medewerkers van het bedrijf. Het is een informeel moment om met elkaar bij te praten. Vaak zijn het min of meer vaste momenten waarop een bedrijfsborrel wordt gehouden. Denk hierbij aan:

  • Kort voor de start van de zomervakantie
  • De jaarlijkse kerstbijeenkomst
  • Nieuwjaarsbijeenkomst
  • Start of evaluatie van een bepaalde campagne of thema

Een bedrijfsborrel is niet zomaar een bijeenkomst. Het is een bijeenkomst waar je wel even de nodige aandacht aan moet geven. Doe je dit niet, dan zal je zien dat de opkomst bij een volgende borrel vele malen lager is.

Met onderstaande tips bereid je je goed voor en is de bedrijfsborrel bij voorbaat al een succes.

1. Planning is alles

Iedereen is druk vandaag de dag. Agenda’s zitten zowel privé als zakelijk al snel vol en dus is een tijdige aankondiging van de bedrijfsborrel een absolute must. Dit geeft iedereen de tijd om de borrel in zijn of haar agenda te zetten en hier rekening mee te houden.

2. Maak het niet te lang!

Een bekend gezegde luidt: “gezelligheid kent geen tijd”. Dit is zeker waar, maar als het om een bedrijfsborrel gaat is het toch verstandig om deze maximaal twee tot drie uur te laten duren. Dit houdt het voor iedereen leuk. Ook voor de mensen die wat minder graag naar dit soort bijeenkomsten gaan.

3. Hapjes en drankjes

Natuurlijk zijn hapjes en drankjes een belangrijk onderdeel van een bedrijfsborrel. Zorg dat deze er in voldoende mate zijn. Is dit niet het geval, dan zal het commentaar niet van de lucht zijn.

4. Binnen of buiten?

Als de bedrijfsborrel binnen wordt gehouden, kleedt dan de ruimte waarin deze wordt gegeven gezellig aan. In het geval je uitwijkt naar buiten, check dan altijd de weersvoorspelling. Zorg voor voldoende schaduwrijke plekken en voor voldoende beschutting tegen wind/regen.

5. Beperk het zakelijke

Je ontkomt er vaak niet aan, maar probeer het zakelijke zoveel mogelijk te vermijden op een bedrijfsborrel. Natuurlijk mag er vooraf een woordje zijn van de directie of manager, maar daarna is het vooral de bedoeling om informeel met elkaar te praten of nader kennis te maken met elkaar.

6. Matig met alcohol!

Een biertje en een wijntje horen natuurlijk bij een bedrijfsborrel. Daarover is geen discussie. Hou het alcoholgebruik echter binnen de perken. Zeker als je in de organisatie van de borrel zit heb je een voorbeeldfunctie op dit vlak. Gezelligheid is prima, dronken gasten niet.

7. Wisselende organisatie

Laat de bedrijfsborrel niet steeds door dezelfde club mensen regelen. Wissel dit af door dit bescheiden evenement steeds door een andere afdeling te laten organiseren. Dit creëert betrokkenheid, maar zorgt er ook voor dat geen enkele borrel hetzelfde is.

8. Entertainment inhuren

Wil je je echt onderscheiden met een gezellige bedrijfsborrel? Huur dan entertainment in. Dit is een garantie voor succes die jouw borrelgasten zeker zullen waarderen. Het inhuren van een rondlopende goochelaar of illusionist is wat dit betreft een echte aanrader. Deze entertainers zoeken de interactie met het publiek op en weten iedereen te verbazen met hun trucs.

Optredens op zijn naam
0 +
Vakprijzen gewonnen
0
Jaar ervaring
0 +
Verschillende landen
0
Meer informatie

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.

Zij gingen jou voor

Wat anderen zeggen